sunsetting
Proszę o komentarze.
Proszę bardzo.
Po wczorajszym spotkaniu władz z mieszkańcami uzgodniono , że SP w Gorzanowie będzie połączone z SP w Starej ŁOMNICY.
Czyli, że gdzie będzie szkoła tak naprawdę?
W Gorzanowie czy w Starej Łomnicy?
ooo widzę, że łączenie ostatnio jest bardzo w modzie. Oby z tych połączeń płynęło jak najwięcej korzyści.
Część oddziałów będzie w jednej szkole , pozostałe w drugiej. Jedna dyrekcja i jeden budżet. Jest to chyba jedyna szansa dla tych placówek na najbliższe lata.
Cieszę się, że nie będzie zupełnej likwidacji tej szkoły.
Mam nadzieję, że rozwój gospodarczy naszej pięknej Polski już wkrótce zaowocuje zwiększoną liczbą urodzeń i dodatnim przyrostem naturalnym.
Talib , liczymy na Ciebie !
Talib , liczymy na Ciebie !
No, staraj się chłopie :wink:
Czy to prawda, że w Gorzanowie od września będzie tez jedna klasa gimnazjum?
Czy to prawda, że w Gorzanowie od września będzie tez jedna klasa gimnazjum?
Oj, pierwszy raz słysze...
Czy to prawda, że w Gorzanowie od września będzie tez jedna klasa gimnazjum? Hehe to chyba tylko żart, od 1.IX nie będzie tam 0,1 i 2 klasy SP jak się nie mylę, a co tu o gimnazjum mówić. Niektórzy mieszkańcy chcieli, aby utworzono w Gorzanowie zespół podstawowo-gimnazjalny a to najmniej liczna szkoła w naszej gminie (około 40 uczniów). Niestety, ale ludzie którzy pracują w Kłodzku i Bystrzycy zabierają dzieci ze sobą i tam chodzą do szkoły, powodując iż SP Gorzanów sie wyludnia. Będzie to moim zdaniem szkoła, która zostanie w najblizszym czasie zamknięta.
Widocznie to plotka, że Pani Burmistrz pozwoliła, a czekają na zgodę od Kuratorium.
Po wczorajszym spotkaniu władz z mieszkańcami uzgodniono , że SP w Gorzanowie będzie połączone z SP w Starej ŁOMNICY. Połączenie szkół, które ma mieć ponoć miejsce jest kolejnym dowodem na nieprawdziwość tej informacji o klasie gimnazjum w Gorzanowie.
Po co te kolejne dywagacje? Nie ma technicznych możliwosci ( pomoce ,kadra itp.)
aby tworzyc gimnazjum. Skąd dzieci ???
Widocznie to plotka, że Pani Burmistrz pozwoliła, a czekają na zgodę od Kuratorium.
Plotka wynikająca z czyjegoś pobożnego życzenia aby dziecko nie musiało jeździć, albo do Kłodzka, albo do Wilkanowa. Bo tak jakoś sie porobiło, że najpierw dzieci gorzanowskie nie mogły chodzić do Bystrzycy (podział na gimnazjum wiejskie i miejskie), a teraz siła przyzwyczajenia już nie chcą.
Ten podział na dzieci wiejskie i miejskie w naszej gminie to nienormalne, śmieją sie z naszych władz lokalnych, że coś takiego zrobiły.
Będzie to moim zdaniem szkoła, która zostanie w najblizszym czasie zamknięta.
Też tak sądzę.
Szkoła w tym roku jest jeszcze mniejsza, bo dzieci gorzanowskie z 0-1 i 2 zwiększają obecnie stan liczebny szkoły w Starej Łomnicy.
Nie bierzecie pod uwage niżu demograficznego?? Czy jest sens utrzymywanie szkoły dla 10-ciu uczniów??
Nie bierzecie pod uwage niżu demograficznego?
Falco, ale dlaczego w liczbie mnogiej?
Niż mamy w pełni już teraz i dlatego sądzę, że szkoła będzie zlikwidowana.
Sorki
Cieszę się, że nie będzie zupełnej likwidacji tej szkoły.
Radość była przedwczesna - szkoła w Gorzanowie poszła do całkowitej likwidacji.
Szkoła w Starej Łomnicy wspierana dziećmi dowożonymi przetrwa.
W szkole w Gorzanowie ma podobno powstać uniwersytet trzeciego wieku. :wink:
AZ nie zapeszaj 222_ narazie trwają rozmowy, kalkulacje etc, ja nic o tym nie wspominam póki nie mam zapewnień .
Hm... to jak z tym uniwersytetem trzeciego wieku w Gorzanowie? Ruszyło coś? Minęło półtora miesiąca i nic
Ciekawe kto tam będzie pani sołtys i jej zespół??? Szkoda szkoły, ale ta wieś jest bez ambicji sołtys nie walczy o szkołę - ona jako radna powiatowa powinna byc aktywna i bronic szkoly. Slyszalam, ze panowie z PSL mają ciekawe propozycje - chcą zaproponowac by Szkola z Łomnicy została przeniesiona do Gorzanowa!! Tam jest lepszy obiekt, nawet salę gimnastyczną można wybudowac, a nie wszystko pod Starą Łomnicę. Szkoła w Starej Łomnicy jest mała i warunki tam są słabe porównując z Gorzanowem. Gorzanów jest lepszy, ale gdzie jest ta pani Terlecka?? Powinna byc aktywna, a tu nie widac jej działania?
Klamka już zapadła.
Z tego co wiem, to w Gorzanowie jest mniej dzieci (uczniów) niż w Starej Łomnicy.
Ważnym argumentem jest też to, że dyrektorem SP w Old Lomnitz jest żona sekretarza gminy ;-)
MAŁE SZKOŁY ? - TAK
Szkoła na wsi poza swoją funkcją statutową spełnia też bardzo ważną rolę kulturową, przyczynia się do podtrzymania pewnego poziomu cywilizacyjnego. Spełnia też rolę osadniczą: podtrzymuje istnienie wsi. Likwidacja szkoły bywa często początkiem wyludniania się wsi, powoduje degradację środowiska społecznego.
* Mała szkoła nie jest skutkiem jakiejś teorii pedagogicznej czy też wyłącznie reformy systemu edukacji (poza zmniejszeniem liczby klas w szkole podstawowej z 8 do 6). Jest przede wszystkim następstwem procesów demograficznych (w 1983 roku urodziło się w Polsce około 720 tysięcy dzieci, w 1999 ? 382 tysiące) oraz rozdrobnionej sieci osadniczej.
* Sprawia kłopoty władzom z powodu wyższych kosztów kształcenia (1 ucznia). Małe szkoły są droższe, to pewne ale czy są zdecydowanie gorsze pod względem jakości kształcenia nie jest to wcale takie jednoznaczne. Mówi się przecież, że generalnie szkoły na wsi są gorsze (jakość kształcenia, kadra, izolacja środowiskowa, wyposażenie itp.) ale czy ktoś zamierza zlikwidować wszystkie szkoły na wsi? Czy duża szkoła jest automatycznie lepsza?
* Żadna szkoła nie wyeliminuje zacofania kulturowego, którego źródła tkwią w rodzinie, środowisku ? może je zmniejszyć. Równie dobrze może przyczyniać się do tego szkoła mała jak i duża. Pozbycie się małej szkoły nie znaczy, że pozbywamy się kłopotu.
Dlaczego warto pomóc małym szkołom?
* Od około 20 lat niektóre kraje stosują protekcyjną politykę wobec małych szkół: USA, Hiszpania, kraje skandynawskie. Decydują o tym przede wszystkim czynniki obiektywne (rozproszone osadnictwo) ale pojawiają się też głosy pedagogów, iż wiele małych szkół funkcjonuje na zasadach, które są przyjazne dla procesu nauczania, wychowania i rozwoju dziecka.
* Jeśli w Polsce nadal mamy sporo małych szkół to pomóżmy im (w rozsądnych granicach) i wykorzystajmy ich atuty, zwłaszcza takie które nie występują w dużych szkołach. Mniej ważnym ale wartym przypomnienia jest argument demograficzny ? po 2010 roku liczba dzieci będzie się powiększać (będą to dzieci wyżu demograficznego z początku lat osiemdziesiątych).
* Mała szkoła jest bliżej dziecka (lepsza dostępność).
* Umożliwia w większym stopniu indywidualizację nauczania (pomimo klas łączonych).
* Lepiej uczy pracy w zespole, solidarności.
* Znacznie silniej kształtuje pozytywny stosunek do świata przyrody.
* Lepiej kształtuje poczucie niezależności, pomysłowość dziecka (dziecko ma więcej okazji uczyć się polegać na sobie).
* Nadaje konkretny sens wartościom personalnym (dziecko jako członek wspólnoty, więzi ze środowiskiem).
* Silniej wiąże nauczyciela ze środowiskiem, rodzicami ? a rodziców ze szkołą.
* Łatwiej (co nie znaczy, że tanio) jest wprowadzać do małej szkoły nowe technologie i środki kształcenia.
Co jest niezbędne ?
Inny, uwzględniający specyfikę potrzeb niektórych obszarów wiejskich ? sposób kształcenia nauczycieli:
* przygotowanie do nauczania dwóch przedmiotów,
* umiejętność uczenia w systemie klas łączonych,
* korzystanie z komputera, Internetu oraz umiejętność uczenia tego,
* podstawy ekonomiczno-organizacyjne w zakresie prowadzenia szkoły,
* umiejętność prowadzenia samochodu.
* Inny sposób finansowania, w większym stopniu uwzględniający fakt, iż małe szkoły są droższe (obecnie obowiązujący algorytm jest niewystarczający).
* Rozwój infrastruktury (służącej nie tylko szkole) ? drogi, telekomunikacja, Internet.
* Uwzględnienie w pracy szkół publicznych ? udzielania przez najlepszych, najbardziej doświadczonych nauczycieli pomocy nauczycielom małych szkół (nauczyciel ? doradca, nauczyciel ? mistrz, cyrkulacja kadr).
* Poza pomocą, stała ocena pracy szkoły, nauczyciela (częściowo może się do tego przyczynić zewnętrzny system oceniania ucznia). Wysiłki muszą podlegać także docenianiu ? nauczyciel musi mieć poczucie, że nie tylko jest kontrolowany ale ceniony (jeśli na to zasłuży).
dzisiaj przeczytałem:
od 1 września 2008 roku nowym organem prowadzącym Szkołę Podstawową w Gorzanowie jest Towarzystwo Miłośników Gorzanowa, a od maja 2008 również dla Bajkowego Przedszkola dla dzieci od 3-5 lat
zapraszamy Szkoły do konkursu bożonarodzeniowego
Szczegóły po kliknięciu na poniższy link:
http://bystrzyca.pl/shows...r=aktual&nr=484
w przyszłym roku chciałbym posłać swoje dziecko do szkoły gorzanowskiej, po wizycie w niej bardzo mi się spodobało, jednak mam obawę czy szkoła przetrwa...
a skąd ta obawa ?
bo zawsze się ktoś znajdzie kto nie licząc się z losem dzieci będzie chciał placówkę zlikwidować... życzę szkole jak najlepiej i mam nadzieję że przy wspólnym poparciu da się ambitny plan rozwinąć.
spokojnie i powolutku się rozkręcamy, kadra pedagogiczna fachowa i rozwojowa, dyrektor również / zwłaszcza że miejscowy /
Zajęcia językowe - angielski i niemiecki,
Rytmika dla dzieci w Bajkowym Przedszkolu
Lada moment udostępniona będzie nowowyremontowana własnymi siłami - świetlica
Po południu dwa razy w tyg. jest aerobik dla Pań, od grudnia na salkę wchodzą sportowcy
To tak w wielkim skrócie o SP , a najważniejsze że jest zapał, atmosfera niemal rodzinna,
co sprzyja rozwojowi dla wszystkich stron a zwłaszcza społeczności lokalnej, nie mówiąc już o komforcie dla dzieci . Na chwilę obecną w Szkole mamy 42 dzieciaków we wszystkich klasach od 0-6 + Bajkowe Przedszkole - 18 dzieciaków od 3-5 lat
pozdrawiam,zachęcam do odwiedzin SP i zapraszam na stronkę TMG :
www.tmg.gorzanow.prv.pl
Jeszcze jedno, czy klasy 1-3 są łączone?
program edukacyjny dla klas 0-3 jest prowadzony osobno dla każdej z klas , natomiast zajęcia językowe, wychowanie fizyczne i religia jest wspólna, choć ksiądz proboszcz społecznie prowadzi religię osobno
Zachaczamy przy tej okazji o tzw. zajęcia zintegrowane / na zachodzie to powszechny standart jedynie u nas zawsze są jakieś problemy / to wszystko też zależy od ludzi, poziomu, kwalifikacji i doświadczenia nauczycieli, w praktyce okazuje się że w materii oswiadowo-edukacyjnej jest jeszcze wiele do zrobienia, same ustawy, przepisy nie wystarczą, zwłaszcza że często nie idą za tym finanse
Przedszkole jest typowym tego przykładem / to są sprawy mentalnościowe i świadomościowe, dzieci po części uczą się w grupie od siebie, a nauczyciel jest niejako przewodnikiem w świecie edukacji.../ tak twierdzi chociażby Pani prezes Federacji Inicjatyw Oświatowych Alina Koźmińska-Bałdyga, która ostatnio gościła w naszej Szkole i przyznaje że była pod wrażeniem, zwłaszcza naszego młodego pana palacza-konserwatora , który za rok kończy Historię Sztuki we Wrocławiu i co również ważne jest kolejną osobą miejscową
PANI JĘDRAK TAM UCZY MOJA ULUBIONA NAUCZYCIELKA Z KULARÓWY SYMPATYCZNA W DODATKU POTRAFI PRZEKAZAĆ WIEDZE PANI KRYSIA TEŻ NO ALE ZDECYDOWANIE MNIEJ SYMPATYCZNA ZA TO KOMPETĘTNA I PANI OD W-F CO NA SKUTERKU JEZDZI TEŻ FAJNA OGÓLNIE KLIMAT SZKOŁY TAKI KAMERALNY ALE TO W SUMIE ZALETA
Towarzystwo Miłośników Gorzanowa
Szkoła Podstawowa w Gorzanowie
informują o uroczystości
65-lecia Szkoły Podstawowej w Gorzanowie
dnia 18 września 2010r.
Przewiduje się następujące punkty programu:
godz. 12.00 okolicznościowa Msza Święta,
godz. 13.00 powitanie na terenie szkoły wraz z programem artystycznym, zwiedzanie ekspozycji szkolnych oraz inne formy prezentacji wydarzeń z życia szkoły.
Organizatorzy zwracają się z prośbą do absolwentów Szkoły Podstawowej w Gorzanowie o przekazywanie lub udostępnianie dokumentów, zdjęć, dyplomów oraz wspomnień związanych z pobytem w szkole.
W/w dokumenty można składać lub kopiować w Centrach Informacyjnych utworzonych w:
Szkole Podstawowej w Gorzanowie, ul. Kłodzka 8,
57-521 Gorzanów,
Bibliotece w Wiejskim Domu Kultury, Plac Wolności 1,
57-521 Gorzanów,
Dokumenty można również przesłać na adresy internetowe:
spgorzanow@neostrada.pl, tmg.gorzanow@wp.pl
Szczegółowe informacje pod numerem telefonu 074 812 10 06
oraz na stronie www.tmg.gorzanow.prv.pl
Prosimy również o poinformowanie o uroczystościach Jubileuszowych koleżanki i kolegów. Szczegółowe informacje dotyczące zgłoszeń zostaną podane w późniejszym terminie.
Komitet organizacyjny