ďťż

sunsetting

photo

Jakies spostrzezenia? W ktora wersje Cossacks gra sie przyjemniej?

Ja widze to tak...

HH oczywiscie bardziej realistyczny, strategiczny, taktyczny. Pasuje do dluzszych rozgrywek i wiekszych mapek. Jezeli ktos ma mase czasu i lubi sie bawic w realistyczne odwzorowanie XVII wiecznych bitew, to ten mod na pewno bardziej mu sie spodoba niz podstawka Cossacks. Natomiast BTW jest gra, ktorej rozgrywka odbywa sie na znacznie szybszych obrotach, sama gra jest raczej typu zrecznosciowki z elementami strategii niz prawdziwym RTS'em. BTW bardziej nadaje sie do profesjonalnych lig, gdzie liczy sie refleks i znajomosc specyficznych dla tej gry taktyk wymyslonych wczesniej przez innych zawodnikow. ;)



BTW bardziej nadaje sie do profesjonalnych lig, gdzie liczy sie refleks i znajomosc specyficznych dla tej gry taktyk wymyslonych wczesniej przez innych zawodnikow. ;)

Śmiem się z tym nie zgodzić. Bo gdyby jako oficjalna gra wyszedł ten mod, to by się już gra nie nadawała do gry?
Poza tym wbrew wszelkim wrażeniom, akcja w 17thc HH mod może się niesamowicie rozkręcić.
Nadawalaby sie do gry, w przeszlosci byly rozgrywane turnieje i na BTW i na HH, HH nie sprostalo wymaganiom turniejowiczow, byl zbyt wolny dla gier tzw. 0 peace time. Oczywiscie rozgrywka w HH moze sie rozkrecic, ale ciekawsze gry sie zaczynaja na zasadach od 20-30 minut czasu pokoju, a to nie satysfakcjonuje wszystkich graczy. Dlatego moim zdaniem 0-10 pt- BTW, a dluzsze- HH. Wszystko da sie pogodzic.
Ja osobiście lubię grać z pt ustawionym na 45 lub na 1 godzinę. Raz ustawiliśmy na dwie co było już przesadą i zaczęliśmy harce przed bitwą czynić.
Dlatego zbyt długie okresy pokoju też nie są dobre.

Co do taktyk, to nawet w tym modzie są specyficzne taktyki, zaryzykuje stwierdzenie, że co nacja to ciut (lub kompletnie inna) strategia tak rozwoju jak i walki. I nie chodzi mi tutaj o taktyki w stylu jak w ciągu 5 minut wybudować 10 TH :P



Co do taktyk, to nawet w tym modzie są specyficzne taktyki, zaryzykuje stwierdzenie, że co nacja to ciut (lub kompletnie inna) strategia tak rozwoju jak i walki. I nie chodzi mi tutaj o taktyki w stylu jak w ciągu 5 minut wybudować 10 TH :P
Owszem sa taktyki.

Dobrze nie pamietam, ale czy w HH sa limity na ilosc danego budynku? Np. max 6 town halls, 10 barracks?
Z tego co wiem to nie, chyba, że nie dotarłem do tych granic. Największym problem jednak nie są takie ograniczenia.
Spójrzmy na to od innej strony - gospodarczej. W kopalni możemy maksymalnie trzymać 28 chłopa (z uwagi na brak XVIII wieku nie da rady więcej). Przy przeciętnych zasobach na planszy mamy 3 złoża złota na mapie. Z tego złota pieniądze idą na:
- utrzymanie zwykłych wojsk
- utrzymanie wojsk najemnych (które żrą więcej niż w BtW)
- utrzymanie floty
- utrzymanie artylerii
- utrzymanie infrastruktury pokroju wież i strongholdów
- produkcję w/w rodzajów wojsk
- unowocześnienia
I teraz weźmy taką Rzeczpospolitą Obojga Narodów. Pierwsze baraki są może nie najtańsze ale trzeba wybudować. Drugie baraki są droższe, ale konieczność to siłą wyższa. Ale wydanie 30k (a może 25k? a może 35k? gdzieś w tych okolicach) złota na trzeci budynek tego typu potworny wydatek dla takiej nacji. A trzeba wiedzieć, że za następny trzeba będzie dać jeszcze więcej!!

W skrócie: sama gospodarka i charakterystyka nacji ogranicza możliwości budowy wielokrotnie tego samego budynku. Jedynie domki można masowo produkować ;)
W takim razie takie ograniczenia byly w innym modzie, moze tego od Atabey'a. Sam nie wiem. ;)

Fakt, troche drogie to wszystko w HH, ale z kolei niektore gry turniejowe na BTW 30 mins peace time no rules wygladaja smiesznie. 7 koszar XVIII wiecznych, 8-9 stajn, 6 TH i kilka tysiecy jednostek pod koniec peace time, to juz jest przesada, moim zdaniem pod tym wzledem HH wychodzi jednak lepiej. Jest drogo, ale jest tzw. balance. W BTW go nie ma. Zdarzalo sie w ligach, ze w 2-3 godzinnej grze dobry zawodnik mial ponad 20 koszar XVII wiecznych.
Właśnie o to chodzi w Kozakach, że są takie duże bitwy, to odróżnia ich od innych RTS-ów.
Szczegolnie chodzi o to, by w grze na $$$ wywalalo cie z gry, poniewaz komp pada od ilosci jednostek mimo bardzo dobrej konfiguracji, tak? Puknij sie w czolo.
A miałeś taką sytuację? Bo ja nie. A czasami na mapie jest powyżej 10k jednostek i nic takiego się nie dzieje, co najwyżej gra zwalnia, ale to normalne.
Mi często grafa nie ogarniała wojska na 20pt albo na ukrę. W momencie największej jadki wywalało dmcr error i nara. Trzeba było grać save.
Mase takich sytuacji mialem. I to nie ja jeden, nawet w Cossacks Sunday byl taki przypadek. Gra byla projektowana dla komputerow typu PIII 500-600 mhz, obecne komputery sa zbyt szybkie dla tej gry. Grasz glownie 0 peace time, gdzie ty te 10k jednostek miales? 10 tysiecy jednostek nigdy nie mialem, gra sie zaczyna mocno zacinac przy 6 tysiacach, przy 10 teoretycznie nie da sie juz grac. Na moim komputerze w praktyce tez sie nie da.

Max, mialem na mysli wlasnie ten blad. No czasem komputer sie resetowal, ale to pewnie wina akurat mojego pc-ta.
Grałem dużo na miliony, a 10k to mówiłem o wszystkich graczach ogółem.

W takim razie takie ograniczenia byly w innym modzie, moze tego od Atabey'a. Sam nie wiem. ;)

Z pamięci wydobywam, że na 90% w Imperii było ograniczenie ilości odlewni dział dla różnych nacji. Rzeczpospolita mogła mieć 2 albo 3.

I tu przejawia się ten tryb zręcznościowy BtW. Bo nie sposób kontrolować takiej ilości jednostek na planszy w miarę jednocześnie i dostosowywać się do sytuacji na polu bitwy. Zanika element taktyki bitewnej, a cała bitwa przypomina jakąkolwiek wyjętą z dziejów jakiegoś barbarzyńskiego ludu, który wojował z innym w czasach gdy Rzymianie walczyli ze sobą o purpurę cesarską. Jak ta bitwa wyglądała? Brniemy bez opamiętania przed siebie i kto wygra ten lepszy. Istne zaznacz i atakuj wszystko w trakcie marszu, rodem z Cossacks.

Jak ktoś chce dużych bitew to niech pogra w Total Wary. Tam można zmontować większe bitwy niż w BtW.
Moj rekord to nieco ponad 6 tysiecy jednostek w grze na $$$ AOP. Nadal nie wiem skad bierzesz takie liczby. Nie od dzis wiadomo, ze gra na szesciu, siedmiu graczy jest duzo wolniejsza niz 1v1, czy 2v2 i prawdopodobnie zaden z tych graczy do konca czasu pokoju nie przekroczy liczby 800-1200 jednostek. Jest jeden wyjatek- wszyscy produkuja przez dluzszy okres czasu wylacznie pikinierow w koszarach XVIII wiecznych, ale to jest bardzo nieskuteczny sposob na rozbudowe armii, poniewaz piki szybko padaja, wiec nikt tak nie robi. Musisz miec mega maszyne, ze wytrzymuje takie obciazenie, poniewaz 10 tysiecy jednostek nie przewidzieli nawet programisci gry.
Nie przewidzieli, więc dlaczego ustalili limit jednostek na coś ponad 10k? Poza tym, przy szybkiej grze na 4 graczy, każdy z nich pod koniec pt ma ok. 3 tysięcy wojska. Oczywiście chodzi o miliony z armią chłopów.

Nie przewidzieli, więc dlaczego ustalili limit jednostek na coś ponad 10k? Poza tym, przy szybkiej grze na 4 graczy, każdy z nich pod koniec pt ma ok. 3 tysięcy wojska. Oczywiście chodzi o miliony z armią chłopów.
Ja takiego limitu nie widzialem. Poza tym jaki ma sens gra z taka iloscia wojska? Cichor napisal co mozna sadzic o takich bitwach. Totalny bezsens.
Jest taki limit, nawet gdzieś na in4 był screen z taką ilością populacji. Mnie tak duże bitwy się podobają, to coś innego niż w innych grach, Total Warów nie liczę. Chociaż i tak najlepsze jest 0 pt, gg, thx, gl, hf, fu.

Nie przewidzieli, więc dlaczego ustalili limit jednostek na coś ponad 10k? Poza tym, przy szybkiej grze na 4 graczy, każdy z nich pod koniec pt ma ok. 3 tysięcy wojska. Oczywiście chodzi o miliony z armią chłopów.

Początkowo limit wynosił 8k, potem został podwyższony do 16k albo w związku z AoW albo z BtW. Trudno mi teraz powiedzieć.


Jak ktoś chce dużych bitew to niech pogra w Total Wary. Tam można zmontować większe bitwy niż w BtW.


W Total Warach maksimum to bitwa 2000 vs. 2000, ale tylko w rome i empire pod warunkiem, że zwerbujesz samych chłopów

W praktyce armia z prawdziwego zdarzenia (dobra piechota strzelecka, konnica, artyleria) nie liczy więcej niż 1200-1400 woja.

Wniosek bezsensownego postu: w BtW są większe bitwy niż w TW.
Można ustawić większą liczebność oddziałów i wtedy będzie 2x więcej.
wiem, kiedyś przypadkowo przestawiłem to w medievalu. Ale nie będę kompa narażał na większe armie, standardowo i tak bitwa ładuje się 5 min
Możesz ustawić również maksimum 8 graczy na jednej mapie, więc pomnóż to razy osiem.

By grafika zwolniła, wystarczy ustawić sobie 3 kompy na very hard na dużej planszy i poczekać aż skończy się godzinny peace time. Wtedy to dopiero grafika zaczyna się ciąć ;]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kazimierz.htw.pl