ďťż

sunsetting

photo

Mini encyklopedia nacji w Cossacks.

W grze do dyspozycji mamy ok. 20 nacji, każda ma własne wiele budynków i jednostek. Jest jednak dużo cech wspólnych dla wielu państw, dlatego można podzelić je na 4 podstawowe grupy:

Nacje zachodnie: posiadają wiele jednostek opancerzonych, niezbyt drogie magazyny (co jest ważne w grach na dłuższe pt) Należą do nich m.in. : Anglia, Szwecja, Prusy, i wiele innych.
Nacje południowe: ich magazyny są znacznie droższe od zachodnich, poza tym niektóre nacje mają udogodnienia w budowie floty (np. Portugalia ma uzbrojone w armaty stocznie) Należą do nich: Hiszpania, Portugalia, Wenecja itp. (państwa znad Morza Śródziemnego)
Odmieńcy: Nacje diametralnie różniące się od innych niemal we wszystkim. Nie mają technologii 18 wieku. Są nimi: Ukraina, Turcja, Algieria.
Fuzje: nacje, które łączą w sobie elementy różnych grup. Można do nich zaliczyć Polskę, Rosję, ostatecznie Austrię.

A teraz opiszemy poszczególne nacje:

Anglia: nacja zachodnia, należy zwrócić uwagę na inny koszt stajni niż w pozostałych zachodnich krajach, posiada jedną specjalną jednostkę: strzelców szkockich [Highlander, silni strzelcy, nie mogą walczyć wręcz]

Algieria: teorytycznie najsłabsza nacja, jedynym strzelcem jest tu Beduin na wielbłądzie, bo łucznicy raczej wiele w walce nie zdziałają (za to skutecznie palą budynki). Poza tym mamy pikiniera, piechura, i mameluka (konnica). I TO WSZYSTKO! Algieria nie korzysta z pancerza. Jeśli chodzi o budowle, nie zużywamy raczej złota, ale kolejne koszary czy stajnie drastycznie drożeją. Magazyny także do tanich nie należą.

Austria:nacja zachodnia z dużą ilością jednostek. Muszkieterzy 17-wieczni typowo śródziemnomorscy, poza tym pikinierzy, tarczownicy, Chorwaci (17-wieczny odpowiednik husarza, tani i szybko się rekrutuje) <sprawdzić czy są pandurzy>

Bawaria: nacja zachodnia, charakterystyczną cechą są potężni muszkieterzy 18-wieczni, jednak dosyć słabi w walce wręcz, stajnie są drogie.

Szwecja: nacja zachodnia, ma własnych jeźdzców oraz piknierów 18-wiecznych, poza tym brak znaków „szczególnych”

Węgry: nacja zachodnia, własna wersja husarii i jeźdzców, ma do dyspozycji pandurów (odpowiednik highlandera), dostępna jedynie w wersji 1.35.

Szwajcaria: nacja zachodnia, zamiast husarii są konni pandurzy (bardzo podobni do huzarów) ponadto w barakach 17-wiecznych zamiast standardowych jednostek mamy halabardnika, miecznika i arkebuzera. Dostępna tylko w 1.35.

Prusy: kandydat na najsilniejszą nację, huzarzy produkują się szybciej niż w innych nacjach, ponadto potężni muszkieterzy 18-wieczni (UWAGA!! BARDZO DRODZY!!). Do tego nie ma ograniczeń cenowych w budowie stajni, co dokucza w innych nacjach z super-muszkieterami.

Dania: nacja zachodnia, którą zna dobrze większość graczy, bo jest najczęściej używana na $$$ aop, bardzo popularnych zasadach u początkujących. Ma najsilniejszych (i przy okazji kosztownych) muszkieterów 18-wiecznych (atak z dystansu 117 po wszystkich ulepszeniach). Poza tym drogie stajnie.

Hiszpania: typowa nacja południowa. Brak znaków szczególnych ponadto.

Portugalia: nacja południowa, charakteryzująca się stoczniami wyposażonymi w armaty. Brak specjalnych jednostek.

Wenecja: typowa nacja południowa. Brak znaków szczególnych.

Piemont: typowa nacja południowa, jedynym urozmaiceniem jest mnich zamiast księdza, bardziej skuteczny w leczeniu jednostek.

Saksonia: nacja zachodnia mająca dodatkową jednostkę konną (kawalerzyści 17-wieczni). Muszkieterzy 18-wieczni przez czas rekrutacji są bezużyteczni i lepiej zastąpić ich grenadierami, którzy w Saksonii są silniejsi od zwykłych i szybciej się rekrutują. Trzeba pamiętać o tym że grenadier tanią jednostką nie jest.

Polska: silna nacja łącząca kultury zachodnią i wschodnią. Pikinierzy 17-wieczni są nieopancerzeni, za to szybciej się produkują, muszkieter przypomina nieco śródziemnomorskiego. W koszarach 18-wiecznych nic nadzwyczajnego, za to w stajniach mamy dodatkowo bardzo szybko werbującego się lisowczyka, oraz słynnego polskiego husarza. Stworzony chyba jedynie dla celów historycznych, do tego historia jest zakłamania, bo husarz z gry poza wyglądem nie ma nic wspólnego z najpotężniejszą konnicą 17 wieku.

Rosja: ma bardzo tanie koszary 17-wieczne, w których można zwerbować dziwnych strzelców i włóczników. W stajni długo werbujący się Vityaz i bardzo tania lekka konnica. Do tego tradycyjne koszary 18-wieczne.

Ukraina: najdziwniejsza, ale i bardzo mocna nacja. Bardzo tanie koszary, w których można zwerbować tylko serdiuka (bardzo silny strzelec pieszy, nie walczący wręcz). W stajni niemal wszystko jest silne: szybki kozak siczowy, bardzo szybko werbujący się kozak rejestrowy i potężny hetman, który ze względu na cenę raczej nie nadający się do większej rekrutacji. Ukraina nie ma technologii 18 wieku, w budowaniu korzystamy niemal wyłącznie z drewna.

Turcja: kolejna nacja bez 18 wieku. Baraki i stajnie identyczne jak w Algierii, do dyspozycji mamy pikiniera, piechura, janczara (muszkieter 17-wieczny z mocniejszym strzałem). W stajni Spahis i Tatar, bardzo szybko werbujący się łucznik konny, może palić budynki. W dużych ilościach jest bardzo groźny.

Francja: nacja zachodnia, cechą szczególną są... niewielkie rozmiary budynków, co, jakby nie patrzeć, ułatwia grę. W 18 wieku dodatkowo mamy Saszerów (to samo co Highlander i Pandur), w stajni zamiast tradycyjnego dragona 18-wiecznego muszkieter królewski, z ogromną siłą strzału i równie ogromnym czasem rekrutacji.

Holandia: nacja zachodnia, tani 17-wieczni muszkieterzy.

BY RADLOK


jak komuś się nudzi to do sprawdzenia jest czy wszystko się zgadza xd Edytor gry i jazda ;p
Nawet ladnie napisales. :)

<sprawdzić czy są pandurzy> Ok, done


Wg mnie wszystkie posty czysto informacyjne powinny znaleść się wyłączanie na stronie, forum służy do dyskusji. Poza tym coś tam musimy tam wsadzić ;)
tu obgadujemy, tam wrzucamy "materiał done"

ps. ten material chyba juz nie wymaga zadnych poprawek :)
Tak jak Alkomat napisal. Radek wstawil tutaj swoj artykul, bysmy naniesli jakies poprawki. ;)
No, fajnie, ale kiedy wreszcie ktoś to wstawi na stronkę? Ja próbowałem, ale nie wiem jak :/
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kazimierz.htw.pl