ďťż

sunsetting

photo

Witam, mam problem tego rodzaju, że gdy jadę moim to temperatura stoi idealnie na 90stopni C ale gdy na rozgrzanym silniku postoje choćby 10 minut w korku to wskazówka idzie coraz wyżej aż zapala się czerwona lampka ostrzegająca o przegrzaniu, natomiast gdy ruszę to dosyć szybko ona opada do optymalnej pionowej pozycji(90stopni C). Dodam ze ten wentylator co jest powieszony na chłodnicy nie kręci się na postoju wogóle, nawet po osiągnięciu najwyższej niebezpiecznej temperatury, ale gdy uruchomię klimę to wentylator powieszony na chłodnicy zaczyna się kręcić. Pomóżcie mi dojść do tego czemu to auto się przegrzewa i dlaczego nie wogóle nie kręci się ten wentylator Układ chłodzenia odpowietrzony i płyn chłodzący w normie. Jeśli temat już gdzieś był to proszę o przeniesienie.


ten elektryczny jest tylko od klimy , jak się auto zagrzeje słychać że ten na silniku zwiększa obroty to powinno być słyszalne jak nie to wisko do wymiany.

jak się auto zagrzeje słychać że ten na silniku zwiększa obroty to powinno być słyszalne jak nie to wisko do wymiany.

A jak wygląda ten na silniku? Ja mam tylko ten jeden elektryczny, innego nie zauważyłem,gdzie to wisko jest?
taki duży między silnikiem a chłodnicą, w takiej plastikowej osłonie, jak nie masz to się nie dziwie że się grzeje



taki duży między silnikiem a chłodnicą, w takiej plastikowej osłonie, jak nie masz to się nie dziwie że się grzeje

O kurde to nie mam mam tylko ten w plastikowej obudowie ale on jest powieszony na chłodnicy od strony silnika i połączony wtyczką z 3 pinami. dodam jeśli to ważne ze mój silnik to m43 1.6. Ciekawe co się z tym wiskiem stało, jak to możliwe że go nie ma.
ale wiatrak klimy jest od przodu auta a nie od strony silnika, coś mnie się tu nie podoba według katalogu m43 98r ma wisko więc albo ja czegoś nie wiem albo komuś padło wisko i zakombinował.

http://bmwfans.info/parts...n_fan_coupling/

ale wiatrak klimy jest od przodu auta a nie od strony silnika, coś mnie się tu nie podoba według katalogu m43 98r ma wisko więc albo ja czegoś nie wiem albo komuś padło wisko i zakombinował.

O ciekawe rzeczy się dowiaduje o moim aucie czyli jeśli dobrze rozumiem to patrząc przez nerki powinienem widzieć wentylator klimy?? ale widze tylko rozwalone muchy na chłodnicy za to od strony silnika powieszony jest wentylator który działa tylko przy chłodnicy. Czyli coś jest nie tak
umnie m52b20 ale myślę że w m43 jest tak samo jest tak
od przodu auta przez nerki - elektryczny wiatrak klimy
między silnikiem a chłodnicą - wiatrak założonych przez sprzęgło wiskotyczne na silnik i normalnie kręci się on bodajże z połową obrotów silnika a jak się autko zagrzeje to z pełnymi obrotami silnika.

Tak jak mówię nie wiem jak m43 chociaż mam wrażenie że u kumpla w 1.6 widziałem wisko zresztą katalog do którego dałem link podaje takie do twojego auto jest wisko pozostaje tylko przywrócić stan oryginalny, bo takie jeżdżenie może się źle skończyć.
No to ktoś pięknie kombinował z moim autem
jak będziesz zakładał wisko to nie zapomnij (bo nie wiem czy masz) o takim plastikowym tunelu od chłodnicy do silnika bo bez tego to ten wiatrak nic nie daje

PS. Skonsultuj to jeszcze z kimś albo poczekaj może ktoś tu potwierdzi moje słowa bo morze były jakieś wersje bez wisko, ale nie wydaje mi się.
Ok może ktoś tu jeszcze się wypowie co do mojej sprawy, ale tego tunelu nie mam też:(
Zobaczymy,tylko dziwi mnie ze ten wentylator klimy wisi na chłodnicy od strony silnika i wygląda pasował tam, bo jest powieszony na 4 zaczepach i na górze po każdej stronie jest dokręcony śrubkami.Wygląda jakby miał tam być, poczekam może ktoś wypowie się też co ma taki motor jak ja.
Ale wielkie dzięki za pomoc,już wiem coś więcej.
Zdjęcie M43 widać na nim plastikowy tunel o którym mówiłem i w środku na bank jest wiatrak osadzony na sprzęgle wiskotycznym
Czyli od klimy trza powiesić z przodu,a wiskoze do czego mam przykręcić? w jaki sposób ona jest zamocowana??
koło pasowe na bloku silnika weź sobie najlepiej podjedź do kogoś kto ma M43 i pooglądaj dokładnie co i jak zobaczysz od razu czego ci brakuje żeby potem nie było niespodzianek
robi dochodzenie kolega. wez no zapodaj fotki komory silnika to ci wszystko powiemy bo takie zgadaywanie to o du..e rozbić. pozatym mozesz miec tylko jeden wentylator elektryczny on jest 2lub3 biegowy. a chłodnica jest do klimy wieksza i osobno. tak np było w m44 u mnie. ale daj foto to ci wszystko powiem.

ale daj foto to ci wszystko powiem.

Przychodzę z pracy i od razu wrzucam foto:)
jak cos to jestem dzisiaj w domu to wpadnij ew. gdzies sie mozemy umowic kobiernice, czaniec itp , mialem m43 i moze cos pomoge
Co Wy to za głupoty piszecie... M43 występowały w wersjach albo z wiskiem, albo z elektrycznym wentylatorem! Po którymś tam roku była zmiana, prawdopodobnie przy liftingu. Trzeba na początek odpowietrzyć dobrze układ chłodzenia, ewentualnie zmienić płyn chłodniczy. Używałeś kiedyś jakiegoś środka do uszczelniania chłodnic? Jak tak to dodatkowo płukanie układu. Jak odpowietrzanie nic nie da to trzeba posprawdzać czujniki elektrowentylatora, sam elektrowentylator, termostat i pompę wody.
płyn wymieniałem niedawno, układ odpowietrzony, mi się wydaje ze arekmstng ma rację.Tylko u mnie jest problem ze ten wentylator się wogóle nie włącza,tylko uruchomienie klimy pobudza wentylator.Więc może coś faktycznie z tą czujką przy wentylatorze??Tylko jak to sprawdzić?

M43 występowały w wersjach albo z wiskiem, albo z elektrycznym wentylatorem! i to tez zasugerowałem. jedno mnie dziwi skoro ruszasz z buta i temp spada to świadczy o tym ze to pada pompa wody.

Więc może coś faktycznie z tą czujką przy wentylatorze?? chyba mam w garażu taką sprawną czujkę. jakbyś potrzebował to śmiało pisz. podmienisz i się zobaczy.
moi rodzicew hondzie mieli podobny przypadek temp rosla w korkach itp. Po diagnozie okazalo sie ze byl walniety czujnik od wentylatora oraz wymienilismy termostat i jak narazie jest wszystko ok.
jak M43 sie przegazje to trzeba sie juz raczej szykowac na maly remont glowicy
To mój silnik, ma być w nim wisko czy nie?








Nie masz visca w Twoim aucie jest elektrowentylator. Skoro się nie załącza na 99% winny jest czujnik

Nie masz visca w Twoim aucie jest elektrowentylator. Skoro się nie załącza na 99% winny jest czujnik

Bingo Usterka zdiagnozowana Ale dziwne jest to ze teraz byłem zatankować bo mnie nosiło i teraz ani razu wskazówka nie drgnęła ponad 90stopni a nawet będąc w kauflandzie zostawiłem odpalone auto i też nic A nie powiem bo na zewnątrz jest dalej duchota i 30stopni . W poniedziałek będzie nowa czujka i spódniczki na pasach wszystkie będą podwiewane:)

Pięknie dziękuję wszystkim, którzy naprowadzili mnie na tą usterkę:)
I znowu się czego nauczyłem ciekawe tylko że katalog do tego auta z tego roku podaje wisko.

Ciekawi mnie jednak sprawa klimy. Czyli mówicie że jak był elektryczny wicher to nie było drugiego do klimy?

I znowu się czego nauczyłem ciekawe tylko że katalog do tego auta z tego roku podaje wisko.

Trzeba sprawdzać po nr VIN a nie po roczniku i silniku

Trzeba sprawdzać po nr VIN a nie po roczniku i silniku

LoOkas jakiś czas temu rozkodowywał

Wartość
Numer podwozia WBACA71070FL94088
Kod typu CA71
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.60
Moc 75
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STOFF KLEE/ANTHRAZIT (D6AT)
Data prod. 1998-02-24

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S410A WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT Siłownik szyby elektryczny przedni
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S540A CRUISE CONTROL Tempomat
S556A EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY Wskaźnik temperatury zewn.
S687A RADIO PREPARATION Instalacja radiowa
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S717A COMFORT EDITION Wydanie Comfort
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S886A DUTCH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. holenderski
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kazimierz.htw.pl